۳ کارایی عجیب عسل خام در روزه داری

عسل و ماه مبارک رمضان


در چند سال گذشته صحبت های زیادی در مورد رژیم های روزه داری و سم زدایی در تلاش برای دفع سموم از بدن، احساس سلامتی و حتی کاهش وزن وجود داشته است. برخی برای ترک عادت های بد مانند مصرف بیش از حد کافئین، غذاهای فرآوری شده و سیگار روزه می گیرند. ممکن است برخی بگویند این یک روند است، اما مفهوم جدیدی نیست. روزه برای قرن ها اجرا شده است و مسلمانان در حال حاضر ماه مبارک رمضان را جشن می گیرند و در طول روز برای ماه سی روز قمری روزه می گیرند. دلایل آنها برای پاکسازی جسم و روان، احساس ارتباط بیشتر با ایمان و درک احساس گرسنگی و سپاسگزاری. زمانی برای پاکسازی بدن و ذهن است.

روزه چیست؟

تعریف روزه این است که برای مدت معینی بدون غذا و نوشیدنی بمانیم. این کار معمولاً از طریق روزه‌داری متناوب انجام می‌شود، یا ۸ تا ۱۲ ساعت ناشتا و سپس غذا خوردن، یا ۱ تا ۳ روز ناشتا با نوشیدن آب و آبگوشت یا صرفاً یک روز در ماه ناشتا. صحبت های زیادی در مورد روزه  وجود دارد .و این شامل خوردن به طور معمول به مدت پنج روز و روزه گرفتن برای دو روز است.

راه ها و دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است روزه گرفتن را انتخاب کنید، نکته مهم این است که آن را به روشی سالم انجام دهید و درک کنید که در بدن چه اتفاقی می افتد.

سم زدایی بدن از طریق روزه داری

تعدادی از رژیم ها و برنامه های غذایی بر سم زدایی بدن از سموم تمرکز دارند. این برنامه‌ها شامل رژیم‌های حذف، مکمل‌های گیاهی، پاک‌کننده‌های آبمیوه و تنقیه می‌شود، اما همه آنها توسط علم پشتیبانی نمی‌شوند. برخی استدلال می کنند که بدن به طور طبیعی سموم را از بین می برد و با شروع یک رژیم سم زدایی ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کنید که تعادل طبیعی متابولیسم، روده و سیستم گوارشی شما را به هم بزند.

چگونه عسل خام می تواند به شما کمک کند که روزه بگیرید

عسل خام مملو از قندهای طبیعی، آنزیم‌ها، مواد مغذی گیاهی، مواد معدنی و ویتامین‌ها است و دارای خواص آنتی‌بیوتیکی و ضدعفونی‌کننده است که بدن می‌تواند در هر زمانی از آنها بهره‌مند شود.

سه جزء اصلی همه انواع عسل خام عبارتند از فروکتوز، گلوکز و آب، بنابراین می توانید تصور کنید که چقدر می تواند برای دوباره پر کردن، انرژی دادن و حفظ شما در طول ساعات روزه داری مفید باشد.

نوشیدن آب عسل خام با معده خالی، مانند اول صبح بعد از خواب یا بعد از یک روز طولانی روزه داری می تواند به هیدراتاسیون کمک کند، مواد مغذی حیاتی را دوباره پر کند و به شما کمک کند احساس شادابی کنید.

مصرف عسل خام قبل از یک روز ناشتا به حفظ انرژی شما کمک می کند زیرا عسل حاوی گلیکوژن است که برای سطح قند خون مفید است.

سطح قند خون را تنظیم کنید

مصرف عسل خام قبل از یک روز ناشتا به حفظ انرژی شما کمک می کند. زیرا عسل حاوی گلیکوژن است که برای سطح قند خون مفید است. همچنین می توانید دارچین را به عسل اضافه کنید تا به تعادل قند خون کمک کند. پس از ساعت‌ها بدون غذا یا آب، کبد به مواد مغذی نیاز دارد. برای تغذیه کبد و جریان خون، نوشیدن عسل و آب در ابتدا برای افطار یا هنگام بیدار شدن از خواب توصیه می شود تا سوخت مورد نیاز بدن برای عملکرد خوب تامین شود. این رژیم به عنوان رژیم خواب زمستانی شناخته می شود. چه ناشتا باشید و چه نه، بعد از هشت ساعت خواب راه خوبی برای شروع روز است. کبد شما بیشتر ترمیم متابولیک خود را در شب انجام می دهد. یک کبد ضعیف در نقطه‌ای از شب گلیکوژن تمام می‌کند و ممکن است به جای آن شروع به تولید هورمون‌های استرس (مانند کورتیزول) کند و شما را گیج و خسته از خواب بیدار کند. بنابراین اضافه کردن آن با یک قاشق عسل خام در آخر شب به گلیکوژن کبد شما به شکل گلوکز و فروکتوز کمک می کند.

سیستم گوارش خود را بهبود بخشید

عسل خام فواید ضد التهابی دارد و به هضم غذا از جمله مبتلایان به IBS، کولیت یا مشکلات روده کمک می کند. مصرف یک قاشق عسل خام می تواند کمک کند زیرا آنزیم های زنده از گلو وارد روده بزرگ معده می شوند. اما اگر عسل را در آب مصرف کنید، به قسمت بیشتری از بدن و جریان خون سریعتر می رسد. برخی از افراد از نفخ شکم و تغییرات در حرکات روده شکایت دارند در حالی که روزه و عسل خام می تواند به تسکین روند هضم و دفع کمک کند.

بهبود خواب و کمک به ترمیم سلولی

بسیاری از مردم از قطع شدن خواب خود هنگام روزه داری صحبت می کنند و گاهی اوقات خواب های واضحی را تجربه می کنند. روزه، بدن و ذهن شما را پاک می کند. یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب  قبل از خواب می تواند به  خواب و ترمیم و بازیابی بدن شما کمک کند. عسل همچنین باعث می شود مغز شما هورمون خواب ملاتونین را ترشح کند که باید شما را به خوابی آرام ببرد.

باید توجه کرد  که روزه بدون افطار صحیح کامل نمی شود  و حتی می تواند چالش برانگیز باشد. پس بهتر است از وارد شدن بیش از حد مواد غذایی به سیستم خودداری کنید و از مصرف غذاهای سرخ شده یا چرب خودداری کنید. توصیه می شود میوه و سبزیجات تازه را به آرامی مصرف کنید و آب میوه تازه بنوشید. خوردن وعده های غذایی کوچکتر، خوب جویدن غذا و خوردن بر اساس گرسنگی همگی نکات خوبی هستند. مسلمانان در ماه رمضان طبق سنت روزه خود را با آب و خرما افطار می کنند و مصرف مجدد عسل خام نیز به آرام آرام بدن شما برای خوردن غذا کمک می کند.

منبع:بلقیس[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید